Oj, Oj, Oj vilken vecka......

Har ju som ni vet jobbat hela veckan, och det känns ihela kroppen när man inte är van att stå upp en hel arbetsdag.
Så jag har stått och gjort påskgrupper hela veckan, det är faktiskt väldigt roligt.
Men så kom Onsdagen, när vi kom hem efter att ha hämtat Loke hos momor och morfar så tyckte vi att katten (jesse james) betedde sig väldigt konstigt, han gick runt med krökt rygg hela tiden, och sen såg vi att det droppade kiss från honom med blod i, så ännu en gång kom min mamma till undsättning och skjutsade in mig till blå stjärnan med Jesse.
Jag visste ju ungefär vad det var eftersom Marjas katt Hudson hade exakt samma sak för 3 veckor sen, men man måste ju ändå åka in för att tömma urinblåsan och få medicin.
Så vi satt i Skara till halv 11 ungefär, inte jättekul när man ska upp halv 6.........
Vi tror oxå att vi vet varför dom blev sjuka för både jag och Marja bytte mat till våra kissar med ungefär 3 veckors mellanrum.....
Och nu har båda jamarna blivit dåliga med exakt samma symtom, mycket märkligt. ( eller inte)

Så nu har Jesse fått medicin och vi har gått tillbaka till den gamla maten igen, så nu ska han förhoppningsvis bli frisk igen.
Men detta kalaset gick ändå på 3400kr som tur är så har ju vi alla våra djur försäkrade så vi behöver ju "bara" betala självrisken på 2500kr resten står ju försäkrings bolaget för, så vi ska in igen om ca 3 veckor för ett nytt urinprov för att kolla så allt ser bra ut.

Så jag avråder alla att ge Nutra Nuggets till sina små ögonstenar.
Vi har alltid annars ( med undantag för dessa 2 månader) köpt Royal Canine till både katterna och hunden, och det har jag aldrig ångrat.
Det är nämligen det enda fodret som har tagit bort min hunds klåda i pälsen som hon har p,g,a foder övekänslighet.

Så jag hoppas att nästa vecka blir något lugnare =)

Hoppas att ni får en riktigt lugn och skön helg, det ska jag ha ( hoppas jag )

Kram Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0